Wed, 27 Dec 2023 08:30:00 +0100

Mackmyra Svensk Whisky AB anlitar Mangold Fondkommission som likviditetsgarant

Mackmyra Svensk Whisky AB (”Mackmyra” eller ”Bolaget”) har idag utsett Mangold Fondkommission till likviditetsgarant för bolagets aktie. Syftet med likviditetsgarantin är att förbättra likviditeten i aktien och minska skillnaden mellan köp- och säljkurs. Uppdraget påbörjas den 27 december 2023.

Mackmyra anlitar Mangold som likviditetsgarant. I sin roll som likviditetsgarant ska Mangold kontinuerligt sätta pris för Mackmyras aktie (kortnamn MACK B) i enlighet med de vid var tid gällande minimikraven för likviditetsgaranter som följer av Nasdaq Stockholms regelverk. Syftet är att förbättra aktiens likviditet och att minska skillnaden (spreaden) mellan det köp- och säljpris som finns på marknaden.

Mangolds uppdrag som likviditetsgarant börjar den 27 december 2023.

"En likviditetsgaranti är ett sätt för oss att värna om såväl befintliga som nya potentiella aktieägare genom att skapa förutsättningar för ökad handel, tillförlitlig värdering och därmed göra aktien mer investeringsbar." säger Patrick Björsjö, VD Mackmyra Svensk Whisky AB.

För mer information och högupplösta bilder, vänligen kontakta:
Patrick Björsjö, VD
e-post: patrick.bjorsjo@mackmyra.se, telefon: 0705-70 12 72

Mackmyra är pionjären och innovatören som startade den svenska whiskyexpeditionen. Whiskyn skapas med svenska råvaror, helt utan tillsatser, och genom klimatsmart destilleringsteknik. Mackmyra erbjuder prisbelönt single malt whisky, spännande whiskyupplevelser, och möjligheten att skapa sin egen whisky genom ett eget personligt 30-litersfat. Sedan 2017 skapar Mackmyra även gin.

Välkommen till Mackmyra Svensk Whisky.

Mackmyras aktie handlas på Nasdaq First North Growth Markets Stockholm.

FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser

Mackmyra Svensk Whisky AB - Likviditetsgarant PRM 20231227 (PDF)