Mon, 10 Jun 2019 12:00:38 +0200

Mackmyra bjuder in till investerarträffar med mingel och möjlighet till efterföljande whiskyprovning i Stockholm, Göteborg och Gävle.

Med anledning av den pågående företrädesemissionen, med teckningsperiod mellan den 10/6 och 25/6, bjuder Mackmyra härmed in aktieägare och intressenter till investerarträffar med mingel och möjlighet till efterföljande whiskyprovning (mot en kostnad om 160 kr). Under investerarträffarna presenteras bland annat den senaste utvecklingen och framtida strategin i bolaget.

Mer information om emissionen återfinns på Bolagets hemsida, exempelvis i det prospekt som publicerats den 5/6, på följande länk: https://mackmyra.se/press/finansiell-information/emissioner/

Föranmälan krävs för deltagande; anmäl ditt deltagande till ir@mackmyra.se senast fredagen den 14/6.

Investerarträff i Gävle med snittar, mingel och möjlighet till efterföljande whiskyprovning (arrangerad av Mackmyra Bar & Bistro, till en kostnad om 160kr).

Datum: 17/6 2019

Tid: 16.00

Plats: Mackmyra Whiskyby, Gävle.

Investerarträff i Stockholm med lunch, mingel och möjlighet till efterföljande whiskyprovning (arrangerad av Restaurang K-märkt Epicenter, till en kostnad om 160 kr).

Datum: 18/6 2019

Tid: 12.00

Plats: Epicenter, Mäster Samuelsgatan 36, Stockholm.

Investerarträff i Göteborg med snittar, mingel och möjlighet efterföljande whiskyprovning (arrangerad av Hällsnäs hotell och restaurang, till en kostnad om 160 kr).

Datum: 19/6 2019

Tid: 16.00

Plats: Hällsnäs hotell och restaurang, Långenäs, 435 35 Mölnlycke.

Transport: Transport till och från Göteborg sker från Götaplatsen kl.15.00. Bokning av bussplats meddelas i samband med anmälan och antalet platser är begränsat.

För mer inforamtion kontakta:
Magnus Dandanell, VD, 026-455 99 79, magnus.dandanell@mackmyra.se
Björn Biberg, CFO, 026-455 99 75, bjorn.biberg@mackmyra.se

Mackmyra är pionjären och innovatören som startade den svenska whiskyexpeditionen. Whiskyn skapas med svenska råvaror, helt utan tillsatser, och genom klimatsmart destilleringsteknik. Mackmyra erbjuder prisbelönt single malt whisky, spännande whiskyupplevelser och möjligheten att skapa sin egen whisky genom ett eget personligt 30-litersfat. Mackmyras B-aktie handlas på Nasdaq First North Stockholm.

FNCA Sweden AB är Bolagets Certified Adviser och nås via info@fnca.se samt 08-528 003 99.

PM Inbjudan till investerarträffar (PDF)