Fri, 14 Oct 2022 08:30:00 +0200

Mackmyra inleder strategiskt samarbete med ESS Group

Mackmyra Svensk Whisky AB (Mackmyra) inleder ett djupgående strategiskt samarbete med den framgångsrika hotell- och upplevelseoperatören ESS Group.

Mackmyra och ESS Group har funnit varandra i vår gemensamma vision kring att skapa unika upplevelser för våra kunder. ESS Group driver idag ett femtontal hotell- och restauranganläggningar och expanderar fort. The Steam hotel, Ystad Saltsjöbad, Ellery Beach House, Hotel Pigalle är bara några välkända destinationer som ingår i gruppen. Genom detta samarbete så kommer Mackmyra få möjlighet att erbjuda unika whiskyupplevelser till ESS Groups gäster samtidigt som Mackmyra får möjlighet att vara en del av ESS Groups unika och upplevelsebaserade kunderbjudande.

Mackmyra kommer genom samarbetet kunna etablera whiskylager för Reserve-konceptet på utvalda ESS-anläggningar och därigenom skapa en ännu bättre kundupplevelse. Genom ESS Groups danska destination, det klassiska och anrika hotellet Marienlyst i Helsingör, kommer Mackmyra kunna erbjuda en helt ny nivå för kunder som hämtar ut sina Reserve-fat i Danmark. Mackmyra kommer även att skapa en unik single malt whisky till ESS Group som kommer att finnas tillgänglig såväl för servering i deras barer och restauranger som till försäljning i den butik som ESS Group etablerar på Marienlyst.

-För Mackmyra är detta ett otroligt viktigt strategiskt steg. Vi bygger vår verksamhet på att genom *Reserve-konceptet skapa unika whiskyupplevelser för våra kunder, och att kunna göra det tillsammans med de bästa i upplevelsebranschen känns fantastiskt roligt! Johan Larsson, VD för Mackmyra Svensk Whisky AB

-Mackmyra har alltid imponerat på mig, älskar att dom går ”all in” i allt dom gör. Man känner kärleken och nördigheten till produkten. Mackmyra knyter ihop helheten och blir en reseanledning i sig samt att man förlänger upplevelsen vilket stämmer extremt bra överens med hur vi tänker på ESS, Jonas Stenberg, VD ESS Group

För mer information, vänligen kontakta:
Johan Larsson, VD, e-post: johan.larsson@mackmyra.se, telefon: +46 705 59 00 69

*Mackmyra Reserve är det prisbelönta konceptet där livsnjutare skapar sin egen whisky, eller fatlagrade gin, utifrån olika val av fattyp, recept och lagringsplats. Över 20,000 fat har hittat lyckliga kunder i Sverige, Tyskland och Storbritannien sedan lanseringen 2002.

Om Mackmyra Mackmyra är pionjären och innovatören som startade den svenska whiskyexpeditionen. Whiskyn skapas med svenska råvaror, helt utan tillsatser, och genom klimatsmart destilleringsteknik. Mackmyra erbjuder prisbelönt single malt whisky, spännande whiskyupplevelser, och möjligheten att skapa sin egen whisky genom ett eget personligt 30-litersfat. Sedan 2017 skapar Mackmyra även ekologisk gin. Välkommen till Mackmyra.

Pressmeddelande Mackmyra x ESS Group SE (PDF)