Thu, 09 Feb 2012 08:30:00 +0100

Mackmyra gör premiär i Quebec, Kanada

Nu kan även Quebeckare köpa svensk whisky när det kanadensiska provinsmonopolet i Quebec, SAQ, lanserar Den Första Utgåvan i sitt sortiment den 9 februari.

Från den 9 februari kan även kanadensare som bor i Quebec köpa svensk whisky. Svenska Systembolagets motsvarighet i Quebec, SAQ, har köpt in Den Första Utgåvan och lanserar den i sitt sortiment den 9 februari.

–Vi har mött ett stort intresse under våra besök i Kanada så det är kul att en så stor och professionell inköpare som SAQ valt att ta in vår whisky, säger Jonathan Luks, Country Manager för Kanada och USA på Mackmyra.

SAQ har valt ut Mackmyra till sitt koncept SAQ Signature där man i vissa utvalda butiker presenterar exklusiva produkter och har välutbildad personal som ger personlig kundservice. Den Första Utgåvan kommer att finnas i butikerna SAQ Signature Quebec City och SAQ Signature Montréal. Båda butikerna levererar även via postorder över hela provinsen.

– Kanada är en intressant marknad för oss och vi hoppas kunna lägga till fler kanadensiska provinser och butikskedjor som har Mackmyra under året, säger Jonathan Luks, Country Manager för Kanada och USA på Mackmyra.

Mackmyra Den Första Utgåvan är sedan flera år den bäst säljande maltwhiskyn i sitt prissegment i Sverige och har bland annat belönats med guldmedalj vid International Wine & Spirits Competition (2011).

Importör i Quebec är Société Commerciale Clément Internationale.

För bilder och mer information se www.mackmyra.se/press

För mer information kontakta:
Rikard Lundborg, marknadschef, 070-672 41 21, rikard@mackmyra.se
Lars Lindberger, pressansvarig, 070-364 40 54, lars@mackmyra.se

Vi har följt våra drömmar och skapat den svenska maltwhiskyn. Vi tillverkar den på vårt eget sätt, av lokala råvaror och helt utan tillsatser. Resultatet har satt Sverige på den internationella whiskykartan. Vi erbjuder annorlunda whiskyupplevelser för livsnjutare och nytänkare. Välkommen till Mackmyra Svensk Whisky.

Mackmyra Svensk Whisky AB
Wallingatan 2