Tue, 28 Nov 2023 08:30:00 +0100

Rekordsnabb slutförsäljning av limiterade utgåvor från Mackmyra präglas av fantastiska recensioner och distributionstillväxt

Mackmyra Svensk Whisky står än en gång i rampljuset med en rejäl framgång för sina limiterade utgåvor. Senaste triumfen inkluderar snabbt slutsålda Mackmyra DNA, som i enighet med föregångarna Muddus och 001, bekräftar den ökande populariteten och efterfrågan på dessa exklusiva produkter.

Den nya designen och produktmixen har inte bara mottagits väl av marknaden utan har också belönats med fantastiska recensioner. Blendern Lii Johnson och det dedikerade teamet bakom Mackmyra fortsätter att imponera med sin expertis och passion för att skapa unika och minnesvärda smakupplevelser.

Vi är otroligt tacksamma för det växande stödet från våra entusiastiska kunder och whiskyälskare över hela landet. Mackmyra Svensk Whisky strävar alltid efter att leverera exceptionella upplevelser, och det är glädjande att se att våra senaste produkter och produktstrategi så entusiastiskt omfamnas av marknaden.” säger Patrick Björsjö, VD

Denna framgångsmarkering kring Mackmyras limiterade utgåvor är inte bara ett erkännande av företagets kvalitet utan också en indikation på den dynamiska efterfrågan på Mackmyra-produkter på marknaden. Utöver slutsålda utgåvor har även nyligen lanserade Mackmyra Identitet nåt stora framgångar, vilket resulterar i ökad distribution från och med 1 december och ökar Mackmyras ställning som en av de främsta innovatörerna inom den svenska whiskyindustrin.

För mer information, vänligen kontakta:
David Johansson, Marketing lead
e-post: david.johansson@mackmyra.se, telefon:

Patrick Björsjö, tf VD
e-post: patrick.bjorsjo@mackmyra.se, telefon: +46(0)70 – 570 12 72

Om Mackmyra Mackmyra är pionjären och innovatören som startade den svenska whiskyexpeditionen. Whiskyn skapas med svenska råvaror, helt utan tillsatser, och genom klimatsmart destilleringsteknik. Mackmyra erbjuder prisbelönt single malt whisky, spännande whiskyupplevelser, och möjligheten att skapa sin egen whisky genom ett eget personligt 30-litersfat. Sedan 2017 skapar Mackmyra även gin. Välkommen till Mackmyra.

Pressrelease Mackmyra DNA slutsåld (PDF)