Mon, 11 Sep 2023 08:31:19 +0200

Mackmyra inleder samarbete med Stockholms Bränneri

Mackmyra Svensk Whisky AB och Stockholms Bränneri AB inleder samarbete för att optimera sin närvaro på den tyska marknaden. Mackmyras tyska säljteam kommer från och med september att ta hand om både försäljning och distribution av Stockholms Bränneris produkter i Tyskland.

Detta samarbete bygger på en förståelse för att varumärkena Mackmyra och Stockholms Bränner AB riktar sig till olika kundgrupper med olika smakpreferenser. Genom att samarbeta kan de erbjuda ett brett spektrum av högkvalitativa alternativ för tyska konsumenter. Detta kommer att göra det möjligt för båda varumärkena att optimera sina resurser och effektivisera sin försäljning.

Mackmyra, med sin etablerade position på den tyska marknaden, kommer att dra nytta av att inkludera Stockholms bränneris produkter i sin portfölj. Detta kommer att stärka Mackmyras erbjudande och attrahera nya kundsegment som är angelägna om att utforska olika smaker inom den svenska dryckeskulturen.

Stockholms Bränner AB får möjligheten att nå ut till en bredare kundbas genom Mackmyras välutvecklade nätverk och expertis på marknaden. Tillsammans kommer detta partnerskap att stärka båda varumärkena och möjliggöra en mer kostnadseffektiv och målinriktad marknadsstrategi.

Vi är väldigt peppade på samarbetet med Mackmyra, nu får vi ett otroligt fint gemensamt erbjudande till våra tyska kunder med en bred och stark portfölj. Vi tror att detta är ett steg i rätt riktning för samverkan mellan starka svenska varumärken för att utveckla exportaffären tillsammans. Sverige är en liten marknad, men värden är stor”, Anna Wikner, VD på Stockholms Bränneri

”Detta är ett strategiskt steg som syftar till att skapa en win-win-situation för både Mackmyra och Stockholms Bränner AB. Genom att dela resurser och kompetens på den tyska marknaden kommer båda företagen att stärka sina varumärken och skapa ett mer differentierat och tillgängligt utbud för konsumenterna”, Patrick Björsjö tf VD Mackmyra

För mer information, vänligen kontakta:
Patrick Björsjö, tf VD Mackmyra Svensk Whisky AB
e-post: patrick.bjorsjo@mackmyra.se, telefon: 0705-70 12 72

Om Mackmyra Mackmyra är pionjären och innovatören som startade den svenska whiskyexpeditionen. Whiskyn skapas med svenska råvaror, helt utan tillsatser, och genom klimatsmart destilleringsteknik. Mackmyra erbjuder prisbelönt single malt whisky, spännande whiskyupplevelser, och möjligheten att skapa sin egen whisky genom ett eget personligt 30-litersfat. Sedan 2017 skapar Mackmyra även gin. Välkommen till Mackmyra.

Pressrelease Mackmyra Stockholmsbränneri inleder samarbete (PDF)