Wed, 29 Nov 2023 08:30:00 +0100

Mackmyra säkrar stororder och vinner anbud hos Systembolaget

Mackmyra Svensk Whisky har säkrat en betydande order och vunnit ett anbud hos Systembolaget. En exklusiv utgåva på 4800 flaskor kommer att finnas tillgänglig för svenska whiskyentusiaster och når Systembolagets butiker i slutet av januari.

Ordern från Systembolaget bekräftar och stärker det omfattande intresse som Mackmyra har upplevt vid tidigare lanseringar av bolagets limiterade utgåvor. Det är ett kraftfullt stöd till den pågående produktomställningen som Mackmyra har initierat. Efter höstens framgångar med samtliga limiterade utgåvor, som alla har slagit interna försäljningsrekord, fortsätter tillväxten på bästa sätt.

”Att skapa denna utgåva har varit en spännande utmaning. Jag anser att den på ett elegant sätt sammanför höstens limiterade utgåvor med våra kärnprodukter, Svensk Ek och Svensk Rök. Att få möjligheten att utforma en utgåva där fatkaraktären står i centrum är verkligen en förmån. Självklart har vi noggrant valt fat som bäst framhäver vårt högkvalitativa rådestillat.” - Lii Johnson, Blender

"Den stora ordern och vinsten av anbudet hos Systembolaget är ytterligare en bekräftelse på att kvalité och efterfrågan är hög på våra produkter. Vi ser verkligen fram emot lanseringen och att få dela med oss av whiskyn.” -Patrick Björsjö, VD

Den kommande utgåvan erbjuder en distinkt smakprofil som återspeglar Mackmyras kompromisslösa hantverk och kärlek till det svenska whiskyarvet - ett resultat av företagets ständiga förbättringsarbete och strävan efter att erbjuda produkter och minnesvärda upplevelser utöver det vanliga.

För mer information, vänligen kontakta:
David Johansson, Marketing lead
e-post: david.johansson@mackmyra.se, telefon: +46(0)

Patrick Björsjö, tf VD
e-post: patrick.bjorsjo@mackmyra.se, telefon: +46(0)70 – 570 12 72

Om Mackmyra Mackmyra är pionjären och innovatören som startade den svenska whiskyexpeditionen. Whiskyn skapas med svenska råvaror, helt utan tillsatser, och genom klimatsmart destilleringsteknik. Mackmyra erbjuder prisbelönt single malt whisky, spännande whiskyupplevelser, och möjligheten att skapa sin egen whisky genom ett eget personligt 30-litersfat. Sedan 2017 skapar Mackmyra även gin. Välkommen till Mackmyra.

PRM stororder SB GÄVLE 28 november 2023 (PDF)