Wed, 04 Jan 2012 08:00:00 +0100

Mackmyra Svensk Whisky AB utser Erik Penser Bankaktiebolag till likviditetsgarant

Pressmeddelande 4 januari 2012

Mackmyra Svensk Whisky AB har ingått avtal med Erik Penser Bankaktiebolag om att de ska agera likviditetsgarant i Mackmyras aktie från och med den 4 januari 2012, inom ramen för NASDAQ OMX:s system för likviditetsgaranti.

Syftet med likviditetsgaranti är att värna om befintliga och potentiella aktieägare genom att främja likviditeten i aktien vid handeln på First North. Avtalet innebär i korthet att likviditetsgaranten (Erik Penser Bankaktiebolag) ställer köp- och säljkurs i Mackmyras B-aktie och förbinder sig att för egen räkning köpa och sälja aktier till dessa kurser. Tjänsten skapar förutsättningar för en ökad handel och bättre prisbild i en aktie.

Mer finansiell information om Mackmyra hittar du på: www.mackmyra.se/content/investerare/investerare

För mer information kontakta:
Magnus Dandanell, vd, 08-55 60 25 80, magnus.dandanell@mackmyra.se
Lars Lindberger, pressansvarig, 070-364 40 54, lars.lindberger@mackmyra.se

Vi har följt våra drömmar och skapat den svenska maltwhiskyn. Vi tillverkar den på vårt eget sätt, av lokala råvaror och helt utan tillsatser. Resultatet har satt Sverige på den internationella whiskykartan. Vi erbjuder annorlunda whiskyupplevelser för livsnjutare och nytänkare. Välkommen till Mackmyra Svensk Whisky.

Mackmyra Svensk Whisky AB
Wallingatan 2