Fri, 20 Nov 2020 13:00:00 +0100

Mackmyra har genomfört tidigare aviserad refinansiering

Mackmyra Svensk Whisky AB (Mackmyra) har idag genomfört den refinansiering som tidigare meddelats.

Mackmyra meddelade den 27 oktober att bolaget ingått avtal med bolagets störste ägare, Lennart Hero, om upptagande av ett lån om 140 MSEK och att bolaget i samband med detta kommer att återbetala de befintliga lån om ca 121 MSEK som fanns hos Handelsbanken, Almi och Norrlandsfonden. Avtalet var villkorat av godkännande av aktieägarna vid extra bolagsstämma i Mackmyra.

Samtliga villkor för avtalets genomförande är nu uppfyllda och de nödvändiga transaktionerna har idag genomförts. Därmed har också Mackmyras långsiktiga finansieringsstruktur kommit på plats och Mackmyras likviditetsbehov uppfyllts.

För mer inforamtion kontakta:

Carl Klingberg, ordförande, 0708-89 89 89, carl@klingberg.se

Johan Larsson, VD, 0705-59 00 69, johan.larsson@mackmyra.se

Andes Holst, CFO, 070-782 88 80, anders.holst@mackmyra.se

Om Mackmyra. Vi har följt våra drömmar och skapat den svenska maltwhiskyn. Vi tillverkar den på vårt eget sätt, av lokala råvaror och helt utan tillsatser. Resultatet har satt Sverige på den internationella whiskykartan. Vi erbjuder annorlunda whiskyupplevelser för livsnjutare och nytänkare. Välkommen till Mackmyra Svensk Whisky. Mackmyras aktie handlas på Nasdaq First North Growth Market. FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser. Telefon: 08 – 528 00 399  E-post: info@fnca.se

20201120 PRM - refinansiering klar (PDF)