Fri, 16 May 2014 08:50:00 +0200

MACKMYRAS EMISSION ÖVERTECKNAD MED DRYGT 50 PROCENT

Det preliminära utfallet för Mackmyras nyemission visar att emissionen blev övertecknad med drygt 50 procent. Genom nyemissionen kommer Mackmyra att tillföras cirka 22 MSEK före avdrag för emissionskostnader.

Eftersom nyemissionen övertecknades kommer teckningsgarantierna inte att användas. Det slutgiltiga utfallet samt fördelning för teckning med och utan företrädesrätt kommer att meddelas omkring den 20 maj 2014.

De som har tecknat aktier utan företrädesrätt kommer att tilldelas aktier i enlighet med de principer som anges i det informationsmemorandum som offentliggjordes den 24 april 2014. Meddelande till de personer som tecknat aktier utan företrädesrätt kommer att distribueras omkring den 20 maj 2014 genom avräkningsnota. Enbart de som erhåller tilldelning kommer att meddelas.

Mer information om Mackmyra Svensk Whisky AB hittar du på www.mackmyra.se.

För frågor, intervjuer och anmälan, kontakta:
Ulf Söderlund, CFO, 08-55 60 25 80,
ulf.soderlund@mackmyra.se
Magnus Dandanell, vd, 08-55 60 25 80,
magnus.dandanell@mackmyra.se

Vi har följt våra drömmar och skapat den svenska maltwhiskyn. Vi tillverkar den på vårt eget sätt, av lokala råvaror och helt utan tillsatser. Resultatet har satt Sverige på den internationella whiskykartan. Vi erbjuder annorlunda whiskyupplevelser för livsnjutare och nytänkare. Välkommen till Mackmyra Svensk Whisky.

Mackmyras aktie handlas på Nasdaq OMX First North. Certified Adviser är Erik Penser Bank.

Release (PDF)