Fri, 11 Aug 2017 14:53:04 +0200

MEDALJREGN ÖVER MACKMYRA OCH UTMÄRKELSEN EN AV VÄRLDENS TIO MEST PRISVÄRDA WHISKIES

The Spirits Business årliga World Whisky Masters har utsett Mackmyras Ten Years till en av de tio mest prisvärda whiskies från nya världen samt belönat Mackmyra med inte mindre än fyra medaljer.

The Spirits Business genomför årligen World Whisky Masters där en jury provar whisky från nya världen så som Europa (exkluderat Skottland och Irland), Canada, Sydafrika, Australien och Indien. Mackmyra har i år belönats med fyra medaljer varav tre guld samt fått utmärkelsen en av nya världens mest prisvärda whiskies för sin Ten Years.

Mackmyra Ten Years är den första tioåriga svenska whiskyn och den lanserades i maj i en limiterad upplaga.

- Vår vision har från start varit att Mackmyra är en whisky som ska ta plats i världen. Detta är ett bevis på att vi är på rätt väg och att vi har en självklart plats i toppen av nya världens destillerier, säger Susanne Tedsjö, försäljnings- och marknadschef

Kategori: Europa (exkl Irland och Skottland) – Single Malt Premium
Guld – Svensk Rök
Silver - Svensk Ek

Kategori: Europa (exkl Irland och Skottland) – Single Malt Super Premium
Guld – Ten Years
Guld – Moment Ledin

Alla Mackmyras vinnarbuteljeringar finns på Systembolaget, förutom Moment Ledin som är slutsåld.

För mer information om The World Whisky Masters 2017 se

För mer information och högupplösta bilder, vänligen kontakta:
Susanne Tedsjö, Försäljnings- och marknadschef, 0708-419224, susanne@mackmyra.se

Mackmyra är pionjären och innovatören som startade den svenska whiskyexpeditionen. Whiskyn skapas med svenska råvaror, helt utan tillsatser, och genom klimatsmart destilleringsteknik. Mackmyra erbjuder prisbelönt single malt whisky, spännande whiskyupplevelser och möjligheten att skapa sin egen whisky genom ett eget personligt 30-litersfat. Välkommen till Mackmyra Whisky. Mackmyras aktie handlas på Nasdaq OMX First North. Certified Adviser är Erik Penser Bank.

Pressrelease Mackmyra 170811 (PDF)