Wed, 30 Sep 2015 13:00:18 +0200

MACK by Mackmyra – för en ny generation

Den svenska whiskytillverkaren Mackmyra lanserar MACK by Mackmyra - en helt ny generation Mackmyrawhisky, som vänder sig till en yngre, bredare publik. MACK by Mackmyra lanseras den 1 oktober på Systembolaget.

Nu kan Mackmyra presentera en ny svensk singlemaltwhisky för en yngre generation whiskydrickare. MACK by Mackmyra är en tolkning av Mackmyrawhisky med en smakrik, ungdomlig och fräsch karaktär med toner av vanilj, som lämpar sig att drickas som den är eller i cocktails. Den nya produkten breddar utbudet och gör Mackmyra mer lättillgängligt och njutbar för alla, vilket ger fler möjligheten att upptäcka och lära känna Mackmyra.

För att passa sin prisklass skiljer MACK by Mackmyra sig från Mackmyras ordinarie sortiment – invändigt som utvändigt. Whiskyn är lagrad på 200 liters Bourbonfat i fem år, är kylfiltrerad och har en läcker karamellfärgad nyans. Den passar utmärkt att dricka som en traditionell whisky, med is ”on the rocks” eller som bas i en whiskycocktail med sodavatten. Flaskans design är stilren, snygg och modern.

- Med MACK by Mackmyra ger vi fler möjligheten att upptäcka Mackmyra. Vår förhoppning är att nå nya målgrupper, marknader samt nya användningsområden. MACK by Mackmyra har fått en egen design och form. Whiskyn vänder sig framförallt till en yngre generation whiskydrickare och är en partywhisky som passar med is, soda och i drinkar, säger Susanne Tedsjö, försäljnings- och marknadschef, Mackmyra Svensk Whisky.

MACK by Mackmyra är tillverkad på endast svenska råvaror på Mackmyras traditionella hantverksmässiga sätt, och utmanar klassikerna Jameson, Famous Grouse, Tullamore Dew och Glen Grant.

MACK by Mackmyra finns från den 1 oktober 2015 i Systembolagets beställningssortiment.

MACK by Mackmyra
Volym: 700 ml
Alkohol: 40 %
Pris: 299 kr
Artikelnummer: 85591

För mer information och högupplösta bilder, vänligen kontakta:
Heléne Airijoki, presskontakt SpoilConcept Communication
E-post: helene.airijoki@spoilconcept.se

Mackmyra är pionjären och innovatören som startade den svenska whiskyexpeditionen. Whiskyn skapas med svenska råvaror, helt utan tillsatser, och genom klimatsmart destilleringsteknik. Mackmyra erbjuder prisbelönt single malt whisky, spännande whiskyupplevelser och möjligheten att skapa sin egen whisky genom ett eget personligt 30-litersfat. Välkommen till Mackmyra Whisky.

Mackmyras aktie handlas på Nasdaq OMX First North. Certified Adviser är Erik Penser Bank.

Release (PDF)