Fri, 21 Dec 2012 09:28:23 +0100

Marknadschef med internationell erfarenhet förstärker Mackmyra

Som ett led i arbetet att sprida den svenska whiskyn utanför landets gränser anställer Mackmyra Svensk Whisky AB en marknadschef med stor erfarenhet av internationell marknadsföring av kvalitetsdrycker.

Mackmyras nya marknadschef heter Annika Hampf Fogtmann och har stor erfarenhet av internationell marknadsföring av alkoholdrycker från sitt tidigare jobb som marknadschef på Maxxium Global Travel Retail. Där hade hon kvalitetsprodukter som Highland Park, The Macallan och Absolut Vodka i portföljen. Annika, som är civilekonom, har efter det jobbat med Shopper och Consumer Insight inom handeln som senior projektledare på Movement Consulting.

– Mackmyra är ett spännande och unikt företag som befinner sig i en expansiv fas, och det känns jättespännande och även ansvarsfullt att få vara med och fortsätta bygga upp ett starkt svenskt varumärke, säger Annika Hampf Fogtmann.

Mackmyra Svensk Whisky har i dag en marknadsledande position i Sverige, med de flerfaldigt belönade produkterna Den Första Utgåvan och Mackmyra Brukswhisky. Mackmyra säljer i dag whisky till ett flertal marknader utanför Sverige; bland annat till Danmark, Norge, Finland, Frankrike, Storbritannien, Kanada och USA.

– Vi har under 2012 initierat flera viktiga satsningar i form av nya produkter och nya marknader. En del i detta är även att vi förstärker ledningsteamet med internationell erfarenhet på försäljnings- och marknadssidan. Johan Åsman tillträdde i augusti som försäljningschef och nu är jag glad att kunna presentera Annika Hampf Fogtmann som ny marknadschef. Johan och Annika ger oss kraft och kompetens att genomföra planerad marknadsexpansion från 2013 och framåt, säger Magnus Dandanell, grundare och vd på Mackmyra Svensk Whisky.

Annika Hampf Fogtmann tillträder som marknadschef den 1 februari 2013.

Du hittar mer information och bilder på www.mackmyra.se/press.

För ytterligare information kontakta:
Magnus Dandanell, vd, 08-55 60 25 83, magnus.dandanell@mackmyra.se
Lars Lindberger, pressansvarig, 070-364 40 54,
lars.lindberger@mackmyra.se

Vi har följt våra drömmar och skapat den svenska maltwhiskyn. Vi tillverkar den på vårt eget sätt, av lokala råvaror och helt utan tillsatser. Resultatet har satt Sverige på den internationella whiskykartan. Vi erbjuder annorlunda whiskyupplevelser för livsnjutare och nytänkare. Välkommen till Mackmyra Svensk Whisky.

Mackmyras aktie handlas på Nasdaq OMX First North. Certified Adviser är Erik Penser Bank.

Mackmyra Svensk Whisky AB
Wallingatan 2
111 60 Stockholm, Sverige
Telefon: 08 55 60 25 80